in

Mesajul profesorilor din diaspora pentru România: Restabiliți demnitatea și statutul profesorilor în societate

Aproape 200.000 de români pleacă anual din România, iar peste 6.500 dintre cei care au ales drumul străinătății, în ultimii 20 de ani, sunt profesori, potrivit statisticilor Uniunii Europene.

Organizată în parteneriat cu RePatriot, prima conferință SuperTeach din acest an, ”Revoluția Mentalității în Educație – Toți pentru unul și unul pentru toți”, a adus împreună dascăli români din diaspora, experți în educație și antreprenori care, alături de cei 1.250 de profesori participanți la eveniment, au căutat soluții educaționale adoptate în alte țări, aplicabile și în România. 

Profesor român în Japonia: “Restabiliți demnitatea profesorilor și lucrurile se vor schimba”

”Japonia a înțeles că dacă nu are grijă de copii, nu are cum să fie la standardul la care este acum această țară. Iar profesorul în Japonia se află pe cea mai înaltă treaptă a pozițiilor sociale. Nu exagerez când spun că oamenii aproape fac plecăciuni în fața mea când le spun ce profesie am”, a punctat Teodor Nițu, profesor de fizică la un liceu internațional din Tokyo, din experiența sa ca profesor în Japonia, plecat din țară în urmă cu 11 ani.

”Restabiliți demnitatea profesorilor, așa cum au făcut Japonia și Finlanda, și lucrurile se vor schimba” – a fost mesajul său către societatea românească. Profesorul a recunoscut că șocul social a fost uriaș când s-a mutat în Asia: ”Aici nu faci nimic singur, totul se face în echipă, iar copiii sunt învățați de mici să se întrebe tot timpul ce pot face ei pentru ceilalți, pentru școală, pentru societate. Și profesorii au aceeași mentalitate”. 

Profesor român în SUA: “Lucrul în echipă este cel mai fructuos, în special pentru elevi”

La rândul său, Aura Imbarus, profesor de limba engleză în California, SUA, le-a recomandat dascălilor din România să fie mai deschiși la colaborare: ”profesorii din țară nu au învățat pe deplin că lucrul în echipă este cel mai fructuos, în special pentru elevi, dar și pentru dezvoltarea actului educațional. Este extrem de important să înțelegem că doar din schimbul de experiență vom deveni mai bogați și vom putea face mai multe comparații între sistemele de învățământ”.

De asemenea, ea a recunoscut că în fiecare zi face ore suplimentare cu elevii săi – fie pentru ridicarea nivelului la materia pe care o predă, fie consiliere personală, emoțională. ”Nu știu dacă copiii iubesc școala, dar știu sigur că mă iubesc pe mine”, a completat Imbarus. 

sursa: spotmedia.ro

What do you think?

Written by Moțoc Andreea

Comments

Lasă un răspuns

Loading…

0